Abychom Vám přístup k e-mailu co nejvíce zjednodušili, vytvořili jsme pro Vás jednoduché webové rozhraní. Díky němu máte svou e-mailovou schránku dostupnou odkudkoliv s pomocí běžného webového prohlížeče (Google Chrome, Mozilla Firefox, apod.). Své e-maily tak můžete spravovat např. i z mobilního telefonu kdekoliv na cestách. Přímé odkazy na webová rozhraní naleznete níže. Odkaz vybírejte dle domény, čili dle původního poskytovatele e-mailu, u kterého byla zřízena Vaše e-mailová schránka:
Webové rozhraní pro e-mailové schránky na doméně:
802.cz, applet.cz, clnet.cz, f-m.cz, fcanet.cz, inso.cz, knihovnatrinec.cz, kobryn.cz, prominent-cz.cz, ralsko.net, sus.novy-jicin.cz
E-mailová schránka: https://email.nej.cz
Nastavení schránky: https://email.nej.cz/admin/
Webové rozhraní pro e-mailové schránky na doméně:
selfnet.cz
E-mailová schránka: https://mail.selfnet.cz/
Nastavení schránky: https://mail.selfnet.cz/postfixadmin/
V případě, že si svou e-mailovou schránku chcete nastavit do některého z e-mailových klientů (Outlook, Thunderbird, apod.), nastavení pro ně naleznete níže. Jelikož jsou servery s e-mailovými schránkami na serverech s původním nastavením, nemusí s nimi nové verze všech typů e-mailových klientů správně spolupracovat. V případě jakýchkoliv problémů proto doporučujeme využívat webové rozhraní (viz. výše.), které je vždy bezproblémové a funkční.
Nastavení e-mailového klienta, pokud máte schránku u NEJ.cz:
Pro příjem i odesílání e-mailů, které jsou spravovány u naší společnosti, platí vždy tato nastavení:
- Jako uživatelské jméno se použije celá emailová adresa
- SMTP (odchozí pošta): zabezpečení SSL/TLS, port 465, nutné zapnout autentizaci, stejné údaje jako pro přihlášení k poště. V případě nefunkčnosti využívejte port 25, bez zabezpečení a bez autentizace, připojení pak ale funguje jen ze sítě NEJ.cz
- POP3 (příchozí pošta, stahuje se ze serveru v časových intervalech): zabezpečení SSL/TLS, port 995, způsob autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
- IMAP (příchozí pošta, okamžitá přímá komunikace se serverem): zabezpečení SSL/TLS, port 993, způsob autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
Adresa serveru je pro příjem i odesílání pošty vždy stejná, a je určena podle domény Vašeho e-mailu, což je laicky řečeno adresa za znakem @ ve Vaší emailové adrese.
Nastavení pro domény kabelmi.cz, kabelta.cz, kkcable.cz, ktvprerov.cz, medialine.cz, net.tvtrinec.cz (vše původně z NEJTV):
- využívejte jako server odchozí i příchozí pošty mail.nej.cz. V případě hlášky o problému s certifikátem je nutné akceptovat výjimku na certifikát. V případě nastavení v mobilu nastavte zabezpečení SSL/TLS (akceptovat všechny certifikáty), což problém s akceptací certifikátu vyřeší.
Nastavení pro domény 802.cz, applet.cz, clnet.cz, f-m.cz, fcanet.cz, inso.cz, knihovnatrinec.cz, kobryn.cz, prominent-cz.cz, ralsko.net, sus.novy-jicin.cz, apod. (vše původně z RIO Media):
- nastavení serveru příchozí a odchozí pošty, adresy webové verze e-mailu, stejně jako adresy administrace e-mailové schránky se mění podle domény ve Vašem e-mailu
- koncovku domény ".cz" změňte na ".nej.cz". Tak získáte adresu serveru, který budete pro přihlášení k e-mailu potřebovat
Například:
- když jako e-mail máte adresu pepajosef@802.cz, tak Vaše doména je 802.cz
- jako doménu máte 802.cz, tudíž Váš server pro příchozí i odchozí poštu bude 802.nej.cz
Nastavení pro doménu selfnet.cz
- Jako uživatelské jméno se použije celá emailová adresa
- SMTP (odchozí pošta): zabezpečení SSL, port 465, bez autorizace, stejné údaje jako pro přihlášení k poště
- POP3 (příchozí pošta, stahuje se ze serveru v časových intervalech): zabezpečení SSL/TLS, port 995, způsob autentizace: Ano - celý email
- IMAP (příchozí pošta, okamžitá přímá komunikace se serverem): zabezpečení SSL/TLS, port 993, způsob autentizace: Ano - celý email
Nastavení pro Vaši vlastní doménu hostovanou u nás (služba hosting 802.cz):
Server příchozí pošty:
- Typ serveru: POP3 nebo IMAP
- Jméno: pop3.802hosting.cz
- Port (dle protokolu): 110(POP3), 995(POP3 přes SSL), 143(IMAP), 993(IMAP přes SSL)
- Přihlašovací jméno: jmeno.schranky.domena.cz (tj. typicky je "@" v nazvu schránky nahrazen ".", aktuální seznam jmen schránek se vždy zobrazuje přehledně v rozhraní konfigurace schránek)
Server odchozí pošty:
- Jméno: smtp.802hosting.cz
- Port (dle protokolu): 25(SMTP), 465(SMTP přes SSL)
- Autorizace - při připojení ze sítě NEJ.cz: MŮŽE být použita ale NENÍ NUTNÁ
- Autorizace - při připojení mimo síť NEJ.cz: je NUTNÁ - použijte jméno a heslo stejné jako do schránky
Nastavení e-mailového klienta, pokud nemáte schránku u NEJ.cz:
Příchozí pošta (POP3/IMAP):
Na naší síti není aplikováno žádné omezení pro příjem e-mailové pošty z libovolného serveru v síti internetu. Nastavení pro příjem e-mailové pošty Vám sdělí poskytovatel e-mailu, či IT oddělení Vaší firmy.
Odchozí pošta (SMTP):
V případě, že využíváte pro odchozí e-mailovou poštu šifrované připojení (např. na portu 465 pomocí SSL/TLS), není potřeba žádné speciální nastavení, využívat můžete nastavení e-mailu přímo od Vašeho poskytovatele zcela bez omezení. Nastavení pro odesílání e-mailové pošty Vám sdělí poskytovatel e-mailu, či IT oddělení Vaší firmy.
Pokud však využíváte nešifrované připojení na portu 25, je nutno nastavit jako server odchozí pošty náš SMTP server smtp.nej.cz. Pokud jste na síti bývalého RIO Media, a zmíněný server pro Vás není dostupný, lze použít případně i starší server smtp.riomedia.cz. V případě podobného problému na síti bývylého itselfu, lze i zd epoužívat původní server na adrese smtp.itself.cz. Pro funkční odesílání pošty je potřeba zcela vypnout autorizaci jménem a heslem, stejně jako šifrování.
U těchto serverů poté platí několik omezení, aby se zamezilo šíření spamu z naší sítě, čímž se zamezí blokaci Vašich odchozích e-mailů na straně příjemce v případě, kdy by byla naše síť zařazena na některém z blacklistů:
- lze odeslat maximálně 10 emailů během 10 minut
- odchozí emaily jsou ověřovány automatickým antispam filtrem (SpamAssasin), kdy v případě detekce SPAMu (antispam filtr bohužel není neomylný) může dojít k zablokování odeslání, samozřejmě s chybovým hlášením
Odesílání pošty pomocí nešifrovaného připojení však nejen z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme dlouhodobě využívat. Přejít na přenos e-mailové pošty pomocí šifrované komunikace by tak měl být Vašim dalším krokem k zabezpečení přenášených dat.