Úvod Podpora Technická podpora Nastavení e-mailu v síti NEJ.cz

Nastavení e-mailu v síti NEJ.cz

Abychom Vám přístup k e-mailu co nejvíce zjednodušili, vytvořili jsme pro Vás jednoduché webové rozhraní. Díky němu máte svou e-mailovou schránku dostupnou odkudkoliv s pomocí běžného webového prohlížeče (Google Chrome, Mozilla Firefox, apod.). Své e-maily tak můžete spravovat např. i z mobilního telefonu kdekoliv na cestách. Přímé odkazy na webová rozhraní naleznete níže. Odkaz vybírejte dle domény, čili dle původního poskytovatele e-mailu, u kterého byla zřízena Vaše e-mailová schránka:

 

 

Webové rozhraní pro e-mailové schránky na doméně:
kabelmi.cz, kabelta.cz, kkcable.cz, ktvprerov.cz, medialine.cznet.tvtrinec.cz

 

E-mailová schránka: http://mail.nej.cz

Nastavení schránky: http://mail.nej.cz/admin

 

 

Webové rozhraní pro e-mailové schránky na doméně:
802.cz, applet.cz, clnet.cz, f-m.cz, fcanet.cz, inso.cz, knihovnatrinec.cz, kobryn.cz, prominent-cz.cz, ralsko.net, sus.novy-jicin.cz

 

E-mailová schránka: http://email.nej.cz

Nastavení schránky: http://email.nej.cz/admin

 

V případě, že si svou e-mailovou schránku chcete nastavit do některého z e-mailových klientů (Outlook, Thunderbird, apod.), nastavení pro ně naleznete níže. Jelikož jsou servery s e-mailovými schránkami na původních serverech, nemusí s nimi nové verze všech typů e-mailových klientů správně spolupracovat. V případě jakýchkoliv problémů proto doporučujeme využívat webové rozhraní (viz. výše.), které je vždy bezproblémově funkční.

 

 

Nastavení e-mailového klienta, pokud máte schránku u NEJ.cz:

 

Pro příjem i odesílání e-mailů, které jsou spravovány u naší společnosti, platí vždy tato nastavení:

  • Jako uživatelské jméno se použije celá emailová adresa
  • SMTP (odchozí pošta): zabezpečení SSL/TLS, port 465, nutné zapnout autentizaci, stejné údaje jako pro přihlášení k poště. V případě nefunkčnosti využívejte port 25, bez zabezpečení a bez autentizace, připojení pak ale funguje jen ze sítě NEJ.cz
  • POP3 (příchozí pošta, stahuje se ze serveru v časových intervalech): zabezpečení SSL/TLS, port 995, způsob autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
  • IMAP (příchozí pošta, okamžitá přímá komunikace se serverem): zabezpečení SSL/TLS, port 993, způsob autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

 

Adresa serveru je pro příjem i odesílání pošty vždy stejná, a je určena podle domény Vašeho e-mailu, což je laicky řečeno adresa za znakem @ ve Vaší emailové adrese.

 

Nastavení pro domény kabelmi.cz, kabelta.cz, kkcable.cz, ktvprerov.cz, medialine.cz, net.tvtrinec.cz (vše původně z NEJTV):

  • využívejte jako server odchozí i příchozí pošty mail.nej.cz. V případě hlášky o problému s certifikátem je nutné akceptovat výjimku na certifikát. V případě nastavení v mobilu nastavte zabezpečení SSL/TLS (akceptovat všechny certifikáty), což problém s akceptací certifikátu vyřeší.

 

Nastavení pro domény 802.cz, applet.cz, clnet.cz, f-m.cz, fcanet.cz, inso.cz, knihovnatrinec.cz, kobryn.cz, prominent-cz.cz, ralsko.net, sus.novy-jicin.cz, apod. (vše původně z RIO Media):

  • nastavení serveru příchozí a odchozí pošty, adresy webové verze e-mailu, stejně jako adresy administrace e-mailové schránky se mění podle domény ve Vašem e-mailu
  • koncovku domény ".cz" změňte na ".nej.cz". Tak získáte adresu serveru, který budete pro přihlášení k e-mailu potřebovat

Například:

  • když jako e-mail máte adresu pepajosef@802.cz, tak Vaše doména je 802.cz
  • jako doménu máte 802.cz, tudíž Váš server pro příchozí i odchozí poštu bude 802.nej.cz

 

Nastavení pro Vaši vlastní doménu hostovanou u nás (služba hosting 802.cz):

Server příchozí pošty:

  • Typ serveru: POP3 nebo IMAP
  • Jméno: pop3.802hosting.cz
  • Port (dle protokolu): 110(POP3), 995(POP3 přes SSL), 143(IMAP), 993(IMAP přes SSL)
  • Přihlašovací jméno: jmeno.schranky.domena.cz (tj. typicky je "@" v nazvu schránky nahrazen ".", aktuální seznam jmen schránek se vždy zobrazuje přehledně v rozhraní konfigurace schránek)

Server odchozí pošty:

  • Jméno: smtp.802hosting.cz
  • Port (dle protokolu): 25(SMTP), 465(SMTP přes SSL)
  • Autorizace - při připojení ze sítě NEJ.cz: MŮŽE být použita ale NENÍ NUTNÁ
  • Autorizace - při připojení mimo síť NEJ.cz: je NUTNÁ - použijte jméno a heslo stejné jako do schránky

 

Nastavení e-mailového klienta, pokud nemáte schránku u NEJ.cz:

 

Příchozí pošta (POP3/IMAP):

Na naší síti není aplikováno žádné omezení pro příjem e-mailové pošty z libovolného serveru v síti internetu. Nastavení pro příjem e-mailové pošty Vám sdělí poskytovatel e-mailu, či IT oddělení Vaší firmy.

 

Odchozí pošta (SMTP):

V případě, že využíváte pro odchozí e-mailovou poštu šifrované připojení (např. na portu 465 pomocí SSL/TLS), není potřeba žádné speciální nastavení, využívat můžete nastavení e-mailu přímo od Vašeho poskytovatele zcela bez omezení. Nastavení pro odesílání e-mailové pošty Vám sdělí poskytovatel e-mailu, či IT oddělení Vaší firmy.

Pokud však využíváte nešifrované připojení na portu 25, je nutno nastavit jako server odchozí pošty náš SMTP server smtp.nej.cz. Pokud jste na síti bývalého RIO Media, lze použít případně i smtp.riomedia.cz. Pro funkční odesílání pošty je potřeba zcela vypnout autorizaci jménem a heslem, stejně jako šifrování.

U tohoto serveru poté platí několik omezení, aby se zamezilo šíření spamu z naší sítě, čímž se zamezí blokaci Vašich odchozích e-mailů na straně příjemce v případě, kdy by byla naše síť zařazena na některém z blacklistů:

  • lze odeslat maximálně 10 emailů během 10 minut
  • odchozí emaily jsou ověřovány automatickým antispam filtrem (SpamAssasin), kdy v případě detekce SPAMu (antispam filtr bohužel není neomylný) může dojít k zablokování odeslání, samozřejmě s chybovým hlášením

Odesílání pošty pomocí nešifrovaného připojení však nejen z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme dlouhodobě využívat. Přejít na přenos e-mailové pošty pomocí šifrované komunikace by tak měl být Vašim dalším krokem k zabezpečení přenášených dat.

© 2022 Nej.cz
Technické řešení Beneš & Michl